Czego się spodziewać?
Praktyk z teorią w tle począwszy od tego jak:
- zorganizować „wspólny, kreatywny stół” praktyków, teoretyków, ekspertów, przedstawicieli lokalnej społeczności, władz, instytucji, stowarzyszeń, przedsiębiorców, mediów, którego wynikiem będzie wspólnie wypracowany temat projektu tj. na jakich aspektach dziedzictwa regionu/gminy/miejscowości się skoncentrować;
- zaplanować narzędzia badawcze i inne narzędzia projektowe (ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi marketingowych);
- stworzyć scenariusz projektowy oraz wniosek o dofinansowanie;
- przeprowadzić poszczególne działania projektowe: m.in. zbudowanie zespołu projektowego, pozyskanie partnerów i patronów, badania terenowe, kwerendy, inwentaryzacje dziedzictwa na przykładzie konkretnych lokalnych praktyk kulturowych, zorganizowanie animacyjnych tematycznych spotkań ze społecznością lokalną, „re-aktywacja” lokalnego osadzonego historycznie i kulturowo wydarzenia przykładowo jarmarku/targu będącego klamrą i wspólną płaszczyzną działania, organizacja wspólnie wypracowanych wydarzeń towarzyszących np. wystawa dziedzictwa oraz nieustannie towarzyszące wszystkim powyższym działania marketingowe;
- zbudować na bazie pozyskanego materiału trwałe efekty projektu: strona internetowa, publikacja książkowa – wersja drukowana i elektroniczna, film dokumentujący przebieg badań terenowych i innych działań projektowych oraz spoty promujące projekt i mikroregion lub/i gminę, miejscowość, którym jest poświęcony;
- jak realnie zaplanować projekt by… nie wziąć sobie jednorazowo na głowę za dużo…
Termin: 16 października (warsztat nr 6)
Prowadzenie: dr Joanna Dziadowiec-Greganić, mgr Agnieszka Dudek